Múdrosti pre rodičov

                             

                                               

 Prvý deň v škôlke....                  

 

Vstup dieťaťa do Materskej školy je prvým krôčikom do spoločnosti.Ten zo sebou prináša mnoho zmien: rozmanitý dennný režim, prítomnosť iných detí, učiteliek a pod. V škôlke každá hračka, každý kútik, či miesto je pre všetkých.Každý môže "všetko" a každý má právo na " všetko" rovnakou mierou - i na pozornosť učiteľky. Väčšina detí nechápe, prečo je odkázaná na seba v takej "nepríjemnej situácií". V posledných rokoch sa deti adaptujú v prostredí materskej školy veľmi dobre.

Dajme deťom pocítiť,že sme na ne hrdé, že ich veľmi ľúbime a pobyt medzi kamarátmi je tá najúžasnejšia vec na svete.

Strach vo vašich očiach im istotu nedodá.

 

Akékoľvek otázky a obavy riešte otvorenou komunikáciou s učiteľkami.

                                                                           Veľa šťastia.

 

 

Viete,čo by malo vedieť dieťa,ktoré ide do školy?

1. malo by si pamätať niekoľko básničiek a riekaniek, vedieť svoje meno,vek a adresu na ktorej býva

2. s pomocou názoru by malo sčitovať a odčitovať do päť, poznať čísla od 0-10 a vedieť určiť ich poradie

3. orientovať sa v priestore, vie kde je vprevo,vľavo,hore,dole,vpredu,vzadu

4. mať čistú výslovnosť a plynulo hovoriť,dieťa by nemalo mať problémy s výslovnosťou niektorých hlások,nezajakávať sa pri reči

5. plynulo prerozprávať udalosti,ktoré zažilo alebo príbeh,ktorý si vypočulo,prerozprávať obsah krátkej rozprávky a porozumieť jej  obsahu,vyjadrovať sa plynule aj v zložitých vetách

6. odpovedať na otázku, keď sa ho pýtajú

7. nakresliť postavu primerane svojmu veku,ťahy kresby sú plynulé,línie pevné a neroztrasené,svalstvo ruky je pri práci uvoľnené

8. dieťa vie nakresliž geometrické tvary podľa predlohy,vie vystrihnúť tvar podľa predkreslenej čiary

9. vedieť sa odlúčiť od rodičov,nemalo by mu robiť problémy prispôsobiť sa novému prostrediu

10.cítiť sa dobre v kolektíve detí,vyhľadávať ich- uznávať dospelú autoritu a dokázať sa jej podriadiť

11.vydržať sedieť pri jednej činnosti 20 min. a zadané úlohy dokončiť,nezačínať neustále niečo nové,neodbiehať

12.mať chuť učiť sa,často sa pýtať na písmená,číslice,zaujímať sa o učenie a chcieť vedieť viac

13.vedieť sa samostatne obuť a obliecť,pozapínať si gombíky a zaviazať si šnúrky

14.poznať základné farby a geometrické tvary

15.vedieť sa samostatne najesť a obslúžiť na WC

16.dieťa nieje agresívne,spory medzi deťmi dokáže riešiť väčšinou bez bitky,hádky a vzdorovitosti.